E-marketing jako współczesna forma reklamy
E-marketing, czyli marketing internetowy to tworzenie i komunikowanie wartości za pośrednictwem Internetu. Tego typu działanie bazuje na badaniach i wglądzie konsumenckim. Realizuje się go przy wykorzystaniu wszelkiego typu platform oraz narzędzi, które personalizują reklamę dla różnych grup docelowych. Działanie podmiotu, który zmierza do promocji swoich usług za pośrednictwem internetu, nastawione jest na: promowanie, skuteczną sprzedaż oraz zbudowanie trwałej relacji z klientem.
Jakie są najpopularniejsze kanały przekazu?
Najpopularniejsze kanały przekazu dla e-marketingu to:
- Facebook,
- Instagram,
- Blog.
Wyszczególnione kanały przekazu należą do najpopularniejszych i na pewno skutecznie wpłyną na postęp całego procesu. Wszystko zależy od nas, jak zaczniemy działać. E-marketing gwarantuje nam dużo, bowiem możemy być w biernym kontakcie z odbiorcą, czyli Konsumentem, nawet 24 h na dobę. Nie musimy nawet prowadzić z nim żadnej komunikacji.
Jakie są zasady skutecznej reklamy internetowej?
Wystarczy, iż poinformujemy społeczność internetową np. przez dodanie postu. Powinniśmy pamiętać, że tak w gruncie rzeczy trzeba pisać czy też wklejać to, co Kontrahent chce zobaczyć. Niezwykle istotne jest, żeby unikać wulgaryzmów. Ma prawo to być odebrane dwuznacznie i w ten sposób stracimy naszych klientów.
Należałoby być również kulturalnym podczas naszych działań. Jesteśmy w stanie także wzmocnić naszą więź z Kontrahentem w nadzwyczaj łatwy sposób: wystarczy jedynie wejść w pozytywną interakcję np. poprzez odpowiedź na komentarz czy też na zadane pytanie. Klienci to cenią.
E-marketing – jak zacząć?
W każdej dziedzinie ważny jest cel. To cel pobudza nas do działania. Kiedy już konkretnie go wyznaczymy to na pewno szybciej uda nam się go zrealizować. Musimy zastanowić się przede wszystkim nad tym, do kogo będzie zwrócony stworzony przez nas projekt oraz kto będzie naszym ewentualnym odbiorcą.
Warto przyjrzeć się temu wszystkiemu z boku i wskazać odbiorców na przykład na podstawie płci. Inny będzie e-marketing skierowany do młodych ludzi, a jeszcze inny do ludzi starszych lub potrzebujących np. pomocy. Gdy już określimy naszego Konsumenta, określmy kanał, z jakiego skorzystamy. Może być to Facebook, Instagram, a nawet YouTube.
Powinniśmy przeprowadzić wstępny rekonesans oraz odpowiedzieć sobie na pytanie, który kanał jest najlepszy w naszej branży, gdzie jest najwięcej osób zaintrygowanych stworzonym przez nas projektem. Nie musimy także ograniczać naszej aktywności do jednego kanału. Możemy poszerzać nasze działania oraz być aktywnym na wielu płaszczyznach.
Jakie są główne założenia e-reklamy?
Kampanie realizowane w internecie pozwalają zbadać i przeanalizować grupę docelową. Obecnie dostępne są bardzo zaawansowane sposoby badawcze, które pozwalają zrozumieć potrzeby klienta, jego zachowanie oraz oczekiwania, jakie stawia wykonawcy usług lub właścicielowi sklepu. Takie działanie pomaga także sprawdzić poprawność przyjętej strategii, czy realizowanych kampanii. Wykorzystując Internet jako środek przekazu reklamowego, mamy możliwość dotarcia do grona klientów przez cały czas 24/7, każdego dnia. Jest to ogromne uproszczenie dla firm działających globalnie, gdzie strefy czasowe przestają się liczyć.